Seoul Biennale of Architecture & Urbanism 2023

web development for international exhibition



Launched in 2017, the Seoul Beinnale of Architecture and Urbanism (SBAU) has been Korea’s biggest Achitecture festival. We created an interactive artwork and a competition website hosted by SBAU with the theme ‘Seoul 100-Year Master Plan Idea.’ ‘SBAU 2023' will be held in Seoul from September 1st to October 5th, 2023.


2017년에 시작된 서울도시건축비엔날레(SBAU)는 대한민국에서 가장 큰 건축 축제입니다. 서울 100년 마스터 플랜 아이디어라는 주제를 담은 인터랙티브 아트워크와 아이디어를 펼칠 수 있는 공모전을 위한 웹사이트를 만들었습니다. SBAU 2023은 2023년 9월 1일부터 10월 5일까지 서울에서 열렸습니다.



Host / Organizer
Seoul Metropolitan Gov. 서울특별시
Operator
fromA 프럼에이
Work Scope
Interactive Art
Web Design / Dev.
Exhibition Period
2023. 9. 1. - 2023. 10. 29.
Competition Period
2022. 7. 18. - 2022. 9. 15.






Seven themes for 14 predetermined locations in Seoul are part of the competition. We put an attempt to design an interactive artwork so that participants may enjoy learning about the competition's seven topics.  Through design actions like appreciating dynamic artwork that changes constantly in response to the website content participants are viewing and adding or removing blocks to 3D pixel-type(voxel) interactive art, we aimed them to take the first step in the competition.
공모전은 미리 지정된 서울의 14개의 장소를 대상으로 7개의 주제를 제시한다. 우리는 공모전 참가자가 공모전의 일곱 가지 주제를 즐겁게 이해할 수 있는 인터랙티브 아트워크를 만들고자 하였다. 홈페이지에서 참가자가 바라보고 있는 콘텐츠에 맞춰 시시각각 변화하는 인터랙티브 아트워크를 감상하고, 3D 픽셀(Voxel) 형식의 인터랙티브 아트에 블록을 추가하거나 빼는 디자인적 행동을 통해 그들이 공모전의 첫 발을 내딛기를 바랐다.






Architectural drawing plans make use of a variety of standard symbols, patterns, and design features to enable non-verbal communication between viewers. In order to create interactive artwork and websites, we newly modified objects that are frequently used in architecture, such as hatches used to depict materials, legends that show various information, compass, and scale. We hope visitors to closely explore the scale symbols that alter when the environment is zoomed in or out in interactive art.
건축 도면에는 다양한 공통화된 기호나 패턴, 디자인 요소들이 활용된다. 이를 통해 문자 없이도 도면을 보는 사람들이 서로 의사소통을 할 수 있다.  우리는 재질을 나타낼 때 활용하는 해치(hatch)나 각종 정보를 표기하는 범례(legend), 방위와 축척 등 건축에서 널리 사용되는 요소들을 디자인적으로 새롭게 각색하여 인터랙티브 아트워크와 홈페이지 곳곳에서 활용하였다. 인터랙티브 아트 속의 공간을 확대하거나 축소할 때 이에 맞춰 변화하는 축척 기호를 유심히 살펴보기를 희망한다.



© commoners 2024